۱۳۹۲ بهمن ۲۷, یکشنبه

غلامحسن نادریان، معلم دوره اول دانشسرای عشایری، این چنین می نویسد:




غلامحسن نادریان، معلم دوره اول دانشسرای عشایری ، که مدت ۱۲ سال آموزگار مدارس عشایری بوده و بقیه سنوات خدمتش را در پست راهنمای تعلیماتی در مناطق عشایرنشین سپری کرده است، در مورد رمز و راز موفقیت و محبوبیت استاد بهمن بیگی مقاله کوتاه زیر را ارائه داده است.


هفت گنبد افلاک
به نام خداوند توانا
زین قصه هفت گنبد افلاک پر صداست      کوته نظر بین که سخن مختصر کند
خداوند توانا خواست که جامعه ای را که از همه چیز محروم بودند، توانایی بخشد و آن ها را از جهل و بی سوادی و گمراهی نجات دهد. به خواسته اش تحقق بخشید و این بارِ گرانِ رسالت را به شخص عاشق پیشه ای به نام محمد بهمن بیگی سپرد. می دانست تنها او می تواند موانع سر راه خود را، با صبر و متانت و بردباری یکی پس از دیگری بردارد و به مشکلات فائق آید. بحق او هم توانست با یاوران قسم خورده اش، مژده پیروزی خودشان را که متکی به خداوند بود به هفت گنبد افلاک برسانند.
از دشت گرم شادگان خوزستان تا جلگه حاصخیز پوشیده از مه مغان و کوه های سر به فلک کشیده لرستان و کردستان و کویر تفتیده سیستان و بلوچستان، همه و همه از کرامت این شخصیت بزرگ بهره مند شدند. استاد و یارانش که دست پرورده او بودند، عهد تا پای جان، بسته بودند که جامعه محروم عشایر را که خود نیز از آن قوم و قبیله بودند از گرداب جهالت و بی سوادی نجات دهند، به عهد خود وفا کردند و سربلند و موفق به آرزوی خود رسیدند.
شاهد و ادعا در همه مشاغل و در همه نقاط ایران جلوه رنگین دارد و در لباس مقدس پزشکی، قضاوت، وکالت و مدیریت به هم نوعان خود خدمت می کنند.
امید است برای اطلاعات بیشتر به کتاب های این مرد بزرگ مراجعه کنید و از بخارای من ایل من، اگر قره قاج نبود، به اجاقت قسم و طلای شهامت بهره بگیرید.[1]




غلامحسن نادریان[1]

هیچ نظری موجود نیست: